Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht u in de lijst hieronder uw vraag niet gevonden hebben, neem dan contact op met het verhuurteam.

Zoeken

  • Algemeen

    • Ik heb mijn dossier ondertekend. Waarom hoor ik niks?

      Wij willen alle geïnteresseerden bedanken voor hun enthousiasme en deelname aan de eerste inschrijfronde voor Binck Poort. De eerste inschrijf periode is nu gesloten.

      De gelukkige kandidaten die geselecteerd zijn, zullen automatisch bericht ontvangen van de makelaar met informatie over de aangeboden woning. Wij vragen u geduldig te wachten op deze communicatie. Ontvangt u geen bericht? Dan kunt u ervan uitgaan dat u op de reservelijst bent gezet.

      Voor degenen die na de sluitingsdatum van 20 maart een inschrijving versturen, uw aanvraag zal automatisch op de reservelijst worden geplaatst. Mocht er een woning van uw voorkeur beschikbaar komen, dan nemen wij contact met u op.

      Wij waarderen uw interesse en wensen u veel succes in de volgende fasen van het proces.

    • Wie is Vesteda?

      Vesteda is een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Vesteda belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars. Met ruim 28.000 woningen verspreid door heel Nederland hebben wij vast wel een woning die bij u past. Wilt u huren in dit nieuwbouwproject? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief en u wordt automatisch op de hoogte gehouden van de meest recente nieuwtjes en de start verhuur (indicatie is nu medio februari 2024). Kunt u niet wachten en zoekt u een woning op korte termijn? Via de website van Vesteda kunt u het actuele woningaanbod bekijken en zich inschrijven, documentatie aanleveren en een bezichtiging aanvragen.

    • Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

      De eerste inschrijfperiode is gesloten!

      Wij willen alle geïnteresseerden bedanken voor hun enthousiasme en deelname aan de eerste inschrijfronde voor Binck Poort. De eerste inschrijf periode is nu gesloten.

      De gelukkige kandidaten die geselecteerd zijn, zullen automatisch bericht ontvangen van de makelaar met informatie over de aangeboden woning. Wij vragen u geduldig te wachten op deze communicatie. Ontvangt u geen bericht? Dan kunt u ervan uitgaan dat u op de reservelijst bent gezet.

      Voor degenen die na de sluitingsdatum van 20 maart een inschrijving versturen, uw aanvraag zal automatisch op de reservelijst worden geplaatst. Mocht er een woning van uw voorkeur beschikbaar komen, dan nemen wij contact met u op.

      Wij waarderen uw interesse en wensen u veel succes in de volgende fasen van het proces.


      Wilt u zich toch inschrijven voor de reservelijst?
      Ga naar uw persoonlijke dashboard van Binck Poort via deze link. Lukt het inloggen niet? Klik op ‘wachtwoord vergeten’ om deze te updaten. In uw dashboard ziet u een aantal acties staan. Per verhuurcategorie is er een digitaal inschrijfproces. Aan het begin ziet u de voorwaarden per categorie. Hou rekening met uw inkomen om zo te bepalen welke verhuurcategorie het beste bij uw situatie past. Wij vragen u een aantal stukken aan te leveren. Welke dit zijn kunt u hier vinden. U kunt de stukken tussentijds opslaan en later aanvullen. Alleen volledige dossiers worden behandeld.

    • Kan ik huursubsidie aanvragen?

      Het is niet mogelijk huursubsidie aan te vragen voor de woningen binnen Binck Poort.

    • Zijn er naast de huurprijs nog overige kosten?

      Naast de huurprijs heeft u als huurder nog overige vaste kosten, zoals servicekosten, gemeentelijke heffingen, water, WKO’s (Warmte Koude Opslag; verplichte afname bij Eneco) en elektra. De servicekosten variëren per gebouw en kunt u terug vinden bij de woningomschrijvingen.

    • Wanneer worden de huurprijzen bekend?

      Vanaf heden is het mogelijk om online uw documenten te uploaden zodat wij kunnen beoordelen of wij u een van uw opgegeven voorkeurswoningen kunnen toewijzen. In de woningzoeker kunt u uw favoriete woningen kiezen.
      Let op! De eerste inschrijfperiode is gesloten. Alle inschrijvingen die nu nog volgen worden automatisch op de reservelijst gezet. Alleen volledige dossiers kunnen wij in behandeling nemen. Zorg daarom dat u de gevraagde documenten in een keer aanlevert en dat deze niet verouderd zijn (niet ouder dan 3 maanden).


      De eerste inschrijfperiode is verstreken, maar ik wil toch op de reservelijst, wat moet ik doen?
      Ga naar uw persoonlijke dashboard van Binck Poort via deze link. Lukt het inloggen niet? Klik op ‘wachtwoord vergeten’ om deze te updaten. In uw dashboard ziet u een aantal acties staan. Per verhuurcategorie is er een digitaal inschrijfproces. Aan het begin ziet u de voorwaarden per categorie. Hou rekening met uw inkomen om zo te bepalen welke verhuurcategorie het beste bij uw situatie past. Wij vragen u een aantal stukken aan te leveren. Welke dit zijn kunt u hier vinden. U kunt de stukken tussentijds opslaan en later aanvullen. Alleen volledige dossiers worden behandeld bij de eerste inschrijfperiode.
      De eerste inschrijfperiode loopt tot en met 20 maart 2024. Na 20 maart horen de gelukkige of zij kandidaat zijn die in aanmerking komt voor de woning en deze evt. mag bezichtigen. Let op: een uitnodiging om de modelwoning te bezichtigen wil nog niet zeggen dat Vesteda bereid is u de woning te verhuren. Pas als Vesteda al uw stukken heeft gecontroleerd en goedgekeurd en zij u een huurovereenkomst aanbiedt, kunt u in aanmerking komen voor de woning.

    • Heb ik een huisvestingsvergunning nodig?

      Voor de sociale huurwoningen en middenhuurwoningen met een huurprijs tussen € 880,- en € 1.116,85 is er een maximaal bruto jaarinkomen bekend gemaakt door Gemeente Den Haag en zo hebben de toekomstige bewoners een huisvestingsvergunning nodig. Klik hierhttps://www.denhaag.nl/nl/vergunningen-en-ontheffingen/huisvestingsvergunning-aanvragen/ voor meer informatie. Let wel, u hoeft deze pas aan te vragen wanneer u een concept huurovereenkomst van ons ontvangt.

    • Wanneer worden de types bekend?

      Vanaf heden is het mogelijk om online uw documenten te uploaden zodat wij kunnen beoordelen of wij u een van uw opgegeven voorkeurswoningen kunnen toewijzen. In de woningzoeker kunt u uw favoriete woningen kiezen.
      Let op! Alleen volledige dossiers kunnen wij in behandeling nemen. Zorg daarom dat u de gevraagde documenten in een keer aanlevert en dat deze niet verouderd zijn (niet ouder dan 3 maanden).


      Ik wil mij toch nog inschrijven, zelfs als de eerste inschrijfperiode is verstreken. Wat moet ik doen?
      Ga naar uw persoonlijke dashboard van Binck Poort via deze link. Lukt het inloggen niet? Klik op ‘wachtwoord vergeten’ om deze te updaten. In uw dashboard ziet u een aantal acties staan. Per verhuurcategorie is er een digitaal inschrijfproces. Aan het begin ziet u de voorwaarden per categorie. Hou rekening met uw inkomen om zo te bepalen welke verhuurcategorie het beste bij uw situatie past. Wij vragen u een aantal stukken aan te leveren. Welke dit zijn kunt u hier vinden. U kunt de stukken tussentijds opslaan en later aanvullen. Alleen volledige dossiers worden behandeld bij de eerste inschrijfperiode.
      De eerste inschrijfperiode loopt tot en met 20 maart 2024. Na 20 maart hoort u van ons of u een van de kandidaten bent die in aanmerking komt voor de woning en deze evt. mag bezichtigen. Let op: een uitnodiging om de modelwoning te bezichtigen wil nog niet zeggen dat Vesteda bereid is u de woning te verhuren. Pas als Vesteda al uw stukken heeft gecontroleerd en goedgekeurd en zij u een huurovereenkomst aanbiedt, kunt u in aanmerking komen voor de woning.

    • Zijn huisdieren toegestaan?

      Uw trouwe viervoeter of gezellige kat neemt u natuurlijk graag mee naar uw nieuwe woning. Mits dit geen overlast veroorzaakt voor andere bewoners, is dit toegestaan. Zorg er dus voor dat uw huisdier niet overmatig blaft of miauwt, niet ontsnapt uit de woning en geen schade veroorzaakt aan de woning.

  • Huurvoorwaarden

    • Wat zijn de voorwaarden om te mogen huren?

      Om een woning te kunnen huren, is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomenscriteria opgesteld. Deze zijn hier te vinden en zijn bij de start verhuur ook te vinden in uw eigen account.

    • Wat zijn de inkomenseisen?

      Het is belangrijk dat u kunt aangeven dat u de huur kunt betalen. Om de inkomenseis per woning te bepalen gebruiken we deze tabel:

      Maandhuur Aantal huurdersBruto inkomen per maand
      € 700 – € 1.00013,5 x de huur
      € 700 – € 1.00024 x de huur
      meer dan € 1.00013,5 x de huur
      meer dan € 1.00024x de huur

      We geven een rekenvoorbeeld:

      Stel, u wilt een woning huren met een maandhuur van € 1.005
      Wilt u de woning alleen huren? Dan moet u minstens € 1.005 x 3,5 = € 3.517,50 bruto per maand verdienen.
      Heeft u een partner? dan moet u gezamenlijk minimaal € 1.005 x 4 = € 4.020,- bruto per maand verdienen om in aanmerking te komen voor deze woning.

      Benieuwd naar de inkomenseisen per verhuurcategorie? Voor sociale- en middenhuurwoningen is er ook een maximale inkomen waar u rekening mee moet houden. De voorwaarden van deze leest u in uw persoonlijk dashboard tijdens het digitale inschrijfproces.

    • Wat is de minimale huurtermijn?

      De minimale huurtermijn is één (1) jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. De huurovereenkomst wordt stilzwijgend verlengd naar een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn bedraagt één volledige kalendermaand.

    • Kan ik als student een woning huren?

      Er worden geen woningen verhuurd aan studenten, tenzij zij voldoen aan de inkomensvereisten. Helaas is garantstelling niet mogelijk. Er mogen niet meer dan twee huurders op één adres ingeschreven staan.

    • Wat zijn de contractkosten?

      Iedere nieuwe huurder betaalt éénmalig € 113,74 inclusief 21% BTW aan administratie- en contractkosten voor het afsluiten van de huurovereenkomst.

    • Mag ik huren met garantstelling?

      Nee, Vesteda verhuurt geen woningen met garantstelling van derden. U dient zelf voldoende inkomen te hebben om een van onze woningen te huren.

    • Zijn er inschrijfkosten?

      Nee. Inschrijven voor dit project is geheel gratis!

    • Vraagt Vesteda een waarborgsom?

      Bij het sluiten van een huurcontract vraagt Vesteda standaard 1 maand huur als waarborgsom. Voor zelfstandig ondernemers, huurders met een buitenlands woonadres en voor huurders die korter dan 2 jaar in Nederland wonen, bedraagt de waarborgsom standaard 3 maanden. Vesteda kan op basis van uw situatie in specifieke gevallen besluiten af te wijken van deze standaard.

    • Krijg ik de waarborgsom terug? En wanneer?

      Ja, deze krijgt u terug wanneer u na opzegging van de huur geen huurachterstand heeft en de woning conform afspraak oplevert aan Vesteda. Nadat u uw woning heeft opgezegd plannen wij een voor- en eindinspectie in. Dit geeft u de mogelijkheid om de woning in de juiste staat aan Vesteda op te leveren.

  • Inschrijven

    • Ik heb mijn dossier ondertekend. Waarom hoor ik niks?

      Wij willen alle geïnteresseerden bedanken voor hun enthousiasme en deelname aan de eerste inschrijfronde voor Binck Poort. De eerste inschrijf periode is nu gesloten.

      De gelukkige kandidaten die geselecteerd zijn, zullen automatisch bericht ontvangen van de makelaar met informatie over de aangeboden woning. Wij vragen u geduldig te wachten op deze communicatie. Ontvangt u geen bericht? Dan kunt u ervan uitgaan dat u op de reservelijst bent gezet.

      Voor degenen die na de sluitingsdatum van 20 maart een inschrijving versturen, uw aanvraag zal automatisch op de reservelijst worden geplaatst. Mocht er een woning van uw voorkeur beschikbaar komen, dan nemen wij contact met u op.

      Wij waarderen uw interesse en wensen u veel succes in de volgende fasen van het proces.

    • Hoe gaat het tekenen van een huurcontract plaatsvinden?

      Vesteda maakt gebruik van ‘digitaal ondertekenen’ via Signhost, een gecertificeerd en beveiligd online portaal. Zodra u een ingangsdatum hebt ingepland voor de huur, gaan wij het huurcontract opmaken. U ontvangt per e-mail een link naar het contract. Deze kunt u met uw muis (op desktop of laptop) of met uw vinger (op smartphone of tablet) ondertekenen. Daarna tekent ook Vesteda de overeenkomst. De definitieve versie kunt u naar wens opslaan, downloaden of printen. Indien u met z’n tweeën gaat huren ontvangen beide huurders een link om het contract te ondertekenen.

    • Inschrijven is geheel digitaal? Waarom?

      Wij streven er naar het verhuurproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door het digitaal verwerken van uw gegevens, kunnen wij u sneller en efficiënter van dienst zijn. Zelf kunt u alles vanuit huis organiseren. Vanzelfsprekend staan we u indien nodig graag persoonlijk te woord en kunnen we u zowel digitaal als persoonlijk helpen tijdens het inschrijfproces.

    • Hoe gaan jullie om met mijn gegevens en documenten?

      We verwerken uw persoonsgegevens om aan onze verplichting als verhuurder te kunnen voldoen en om onze activiteiten zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. Dat doen we uiteraard in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Meer weten? Lees dan ons
      privacy statement
      .

    • Wanneer kan ik de woning bezichtigen?

      We begrijpen dat u nieuwsgierig bent naar hoe de woningen er uit komen te zien. Wegens veiligheidsrichtlijnen op de bouwplaats is het helaas niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om u toch een goed beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, richten wij modelwoningen in en plaatsen wij – zodra ze beschikbaar zijn – impressies op deze website in de vorm van afbeeldingen en videos. Mocht er nog een kijkmogelijkheid georganiseerd worden op de bouw of in een modelwoning, dan word u daar via onze nieuwsbrief van op de hoogte gebracht. Meldt u aan via het aanmeldformulier op deze website om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.

    • Hoe worden de woningen toegewezen?

      Na de start van de verhuur wordt een toewijzingsmodule gebruikt voor het toewijzen van woningen. De toewijzingsmodule zorgt voor het naleven van de juiste toewijzingscriteria per woning. Indien meerdere inschrijvers gelijke voorkeur voor een woning hebben opgegeven én voldoen aan de inkomenstoets, wordt er door de toewijzingsmodule door loting bepaald welke kandidaat (als eerste) de woning krijgt toegewezen.

    • Per wanneer kan ik een woning huren?

      Na de eerste toewijzing kunt u, indien u voldoet aan de huurvoorwaarden, een woning huren. De woningen worden naar verwachting vanaf mei 2024 opgeleverd.

  • In en om de woning

    • Zijn de afbeeldingen op de website van de betreffende woning?

      De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Zo heeft u een indruk van hoe het gebouw of een woning er uit kan zien. Het is niet per se een weergave van de door u gekozen woning. De woningen worden opgeleverd met een moderne badkamer, keuken en toilet. De indeling van de woning zijn te zienop de plattegrond bij de woning. De plattegronden worden gepubliceerd zodra de verhuur start.

    • Waar kan ik mijn auto parkeren?

      Binnen het project bevinden zich beperkte overdekte parkeerplaatsen voor de bewoners. Ook zal er een laadplein worden aangebracht waar elektrische auto’s kunnen worden opgeladen. Bij het inschrijfformulier kunt u aangeven of u een parkeerplaats wilt huren in de overdekte garage. De maandelijkse huurprijs is €100 per maand, excl. servicekosten van €10,- per maand

    • Waar kan ik mijn fiets stallen?

      Fietsen worden in de gezamenlijke fietsenstalling gestald. De fietsenstalling bevindt zich op de begane grond van Binck Poort en is via de entree van het gebouw bereikbaar. Per huishouden kunt u twee fietsen plaatsen en er is ook de mogelijkheid om uw elektrische fiets op te laden.

    • Hebben de appartementen een buitenruimte?

      Ja, alle woningen zijn voorzien van een terras of balkon.

    • Kan ik het appartement ook gemeubileerd huren?

      Nee, de appartementen worden niet gemeubileerd of gestoffeerd verhuurd. De woningen zijn wel instapklaar: de wanden zijn voorzien van scanbehang en gesausd en de vloeren zijn geagaliseerd zodat u een vloer kunt leggen.

    • Komt er een glazenwasinstallatie op het dak van het gebouw?

      Er is geen glazenwasinstallatie. De meeste ramen zijn vanaf het balkon bereikbaar en kunnen door de bewoner worden gewassen. De ramen die niet goed bereikbaar zijn kunnen van binnenuit worden gewassen

    • Hoe worden de woningen verwarmd?

      De woningen van Binck Poort zijn gasloos en zijn voorzien van een Warmte Koude Opslag (WKO) welke de basis vormt voor de levering van warmte en koeling. In deze WKO’s wordt in de winter koude opgeslagen, waarmee zomers wordt gekoeld. Andersom verwarmen we in de winter met zomerwarmte. De woningen zijn uitgerust met een een comfortabele vorm van vloerverwarming. Hiervoor wordt een klimaatsysteem gebruikt. De temperatuur kunt u regelen door middel van een thermostaat. De temperatuur in de slaapkamer(s) is regelbaar middels een eigen ruimtethermostaat. In de badkamer is er voor extra comfort een elektrische radiator geplaatst. De woningen zijn verder uitgerust met een balansventilatiesysteem met warmteterugwinning (WTW) voor verse lucht in huis. Dit systeem zorgt er voor dat er minder energie nodig is om het water op te warmen. Zo woont u toekomstbestendig!

  • Oplevering

    • Hoe ziet de badkamer eruit?

      De badkamer heeft een inloopdouche, wastafel en een elektrische design radiator.

    • Kan ik de indeling van de woning zelf wijzigen?

      Nee, het is niet mogelijk de indeling van de woning te wijzigen.

    • Zijn er rookmelders aanwezig in de woningen?

      Ja, alle woningen zijn standaard uitgerust met rookmelders.

    • Is het schilderen van de wanden toegestaan?

      De hele woning wordt voorzien van wit glasvliesbehang in de kleur RAL9010. U mag als huurder de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak aanpassen. Dit betekent onder meer dat u de wanden mag schilderen. Houd er wel rekening mee dat u de woning weer in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen wanneer u besluit de woning te verlaten. Het is overigens niet toegestaan om te boren in tegelwerk en in vloeren.

    • Heeft de woning een berging?

      Ieder woning heeft een kleine berging in de woning waar o.a. uw wasmachine en droger kan staan. Ook staan hier andere installaties van de woning. De ruimte worden aangegeven op de verhuurtekeningen. Voor uw fiets is er plek in de gemeenschappelijke fietsenberging beschikbaar.

    • Wat maakt de woning duurzaam?

      De woningen worden verwarmd door middel van vloerverwarming en elke woning is voorzien van een WarmteTerugWin-balansventilatiesysteem en een Warmte Koude Opslag (WKO). Er is dus geen gasaansluiting. De woningen hebben HR++ beglazing wat betekent dat de ramen maar liefst 90% van de warmte vasthouden. De afvoer en toevoer van de juiste hoeveelheid lucht wordt automatisch geregeld. Ook zijn er zonnepanelen aanwezig voor de toevoer van elektra in de algemene ruimtes.

    • Is er zonwering?

      De woningen worden niet voorzien van zonwering.

    • Zijn er liften aanwezig?

      Ja, alle woningen gelegen boven de begane grond zijn bereikbaar met een lift.

    • Hoe wordt de keuken opgeleverd?

      De middenhuur en vrije sector huurwoningen hebben een luxe afgewerkte Bruynzeel keuken met alle benodigde inbouwapparatuur; een combi oven-magnetron, een inductiekookplaat, een koel-vriescombinatie, een afzuigkap en een vaatwasser. De keukens in de sociale huurwoningen zijn op comfort niveau en hebben diverse inbouwapparatuur als een combi oven-magnetron, een inductiekookplaat en afzuigkap.

    • Kan ik zelf een badkamer of keuken kiezen?

      Nee, alle woningen zijn bij oplevering al voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een ingedeelde badkamer voorzien van modern sanitair.

    • Zit er een vloer in?

      De woningen worden zonder laminaat/PVC vloer opgeleverd. Deze dient u zelf te kopen.

  • Zoekresultaten

    Aanmelden - wonen

    Vul onderstaande formulier volledig in om je - vrijblijvend uiteraard - te registreren als belangstellende voor dit project. Je maakt hiermee direct een account aan waarmee je later eventueel je inschrijving kunt voltooien.


    Aanmelden - werken


    Aanmelden

    In dit project is zowel gelegenheid voor 'woon' als 'werk'. Waar wil je je voor aanmelden?

    Privacy

    De privacyverklaring van Vesteda is van toepassing op deze website.

    Privacyverklaring